Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls

Sabtu, Mac 21, 2009

Mulut tempayan

Dalam simpulan bahasa melayu, "Mulut Tempayan" ertinya seseorang yang tak pandai menyimpan rahsia. Jadi, simpulan inilah yang dapat aku labelkan pada seorang member aku yang sangat...sangat...bermulut tempayan. Pelbagai cerita yang patut disimpan agar tidak menghuru harakan dunia serta dapat menutup keaiban seseorang telah terdedah dek kerana mulut.

Alkisah, satu kisah silam aku yang dah bertahun berlalu dan berlaku. Hanya orang orang tertentu je yang mendapat keistimewaan mendengar cerita dan luahan daripada aku. Dan dengan harapan cerita itu hanya tersorok di dalam kocek mereka, maka pelbagailah cerita dan luahan aku kepada mereka mereka tertentu tersebut.

Aku baru dapat tahu tentang satu cerita. Dan hal ini memang aku dah duga dari dulu cuma tiada sebarang bukti atau saksi untuk menuduhnya. Dan pada hari ini, kekemakan (ungkapan encik bob) pada dirinya sangat terserlah. Aku memang sedar akan sifatnya yang tak boleh menyimpan rahsia kerana aku sedar, dia selalu menceritakan pelbagai kisah kepada keluarganya especially to his parents. Itu kira tak apa la kot sebab aku pon agak rapat dengan his parents. But, apa yang mengecewakan aku ialah, kisah silam aku terbongkar dari mulut dia kepada orang yang memang berkait secara langsung dengan hal tersebut.

Hoh, kenapalah kekemakan ko nih aku tak sedar yer? Pandai betol engko. Bila aku tanya, engko kata tak tao. Boy, I know, you don't like to talk shit about other people, but you are shit when you talk to people the story that you supposed to keep it as save as you can.

Harap, lepas nih aku takkan bercerita lagi apa apa kepada dia. Kalau beginilah kesudahannya.

Terima kasih saja kerana sudi mendengar luahan aku selama nih. Lepas nih harap aku takkan cerita lagi apa apa my privacy to you. Hope you understand and stood. Will you?
Ok, shit. GTG...



pengkaki: mulut tempayan adalah sangat busuk, lebih busuk dari bau bangkai babi dan hanjing. - mungkin kisah di atas akan mengugat satu perhubungan~ MUNGKIN...

Hafiz

Tiada ulasan: