Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls

Isnin, Mac 30, 2009

Indah Ciptaan Tuhan

Lepas balek daripada meronda-ronda (usha awek sekitar kampus) buat servis, dengan badan yang kepenatan serta keletihan (tak letih mana pun)..aku meronda-ronda lah ke dunia maya nih.

Ronda punya ronda, aku masuklah dari satu blog ke satu blog yang lain (blog perempuan sahaja - hehe) dan tetiba aku terlintas nak menuai kata kata untuk posting kali ini.

Kebanyakan blog yang aku jengah dimiliki/ditulis/dituani oleh perempuan. Dan perempuan tersebut pada pandangan mata aku adalah cantik (belum tahap 'sangat' mahupun 'awesome'). Dek kerana kecantikan mereka itu, maka kebanyakan daripada mereka itu telah disunting dek lelaki idaman memasing - apa apa lah.

Apa yang aku nak coretkan di sini, ciptaan tuhan itu semuanya indah. Allah Maha Bijaksana kerana menciptakan manusia serta makhluk yang lainnya. Semua makhluk ciptaan tuhan itu indah, cuma kita sebagai manusia yang menghakimi paras kecantikan mereka. Tak dapat aku nafikan, aku pun sama juga. Kalau ada perempuan yang kurang cantik (semua ciptaan tuhan itu indah yer - ini pandangan mata aku sendiri), maka kuranglah saham mereka nak dipancing/dipetik dek lelaki. Kenapa?

Entah. Aku pun sama juga. Menilai sendiri. Pada aku macam tak adil (bukan macam, tapi MEMANG tak adil) perempuan yang kurang cantik (pada persepsi manusia sesama manusia) tidak dipedulikan/dipikat oleh lelaki - macam lah si lelaki tuh hensem sangat (pada pandangan sesama manusia yer).

Namun begitu, terdapat juga lelaki yang tidak begitu. Mereka tidak kisah akan paras rupa, malah yang mereka pentingkan adalah niat/nawaitu/hati seseorang perempuan. Aku tidak begitu. heh, jangan marah ye kaum hawa.

Islam menggariskan beberapa ciri ciri wanita untuk dijadikan isteri untuk seorang lelaki:
1. kerana agamanya
2. kerana keturunannya
3. kerana rupanya
4. kerana hartanya

So, aku menitik beratkan yang ke-3 itu barulah aku melihat yang pertama, seterusnya ke-2 dan akhir sekali ke-4.

Moga ciri ciri di atas ada pada calon/bakal isteri aku kelak. Aminn..


pengkaki: saya sedar saya tak hensem - harap ada yang cunn sudi nak kat saya..hih


Hafiz

Tiada ulasan: