Best view of this blog with Mozilla Firefox: resolution - 1024 x 768 pxls

Ahad, Januari 11, 2009

Mencari makhluk bergelar Wanita dan masih Gadis

Yeah,

Satu tajuk yang sukar nak dipenuhi andai ia adalah sebuah harapan atau impian. Percaya atau tidak, inilah yang menjadi impian aku!

Apa yang aku maksudkan "Mencari makhluk bergelar Wanita dan masih Gadis"?.

Allow me to explain one by one:
Wanita yang aku maksudkan di sini merujuk kepada wanita lah. Takkan lelaki yang transformed jd wanita plak. Apa beza wanita dengan perempuan? Actually, pada fizikal atau zahirnya, both types are same. But inner or inside of them are different. Apa yang tergambar dalam benak fikiran aku adalah, wanita ialah seorang makhluk ciptaan ALLAH SWT yang diberikan akal dan fikiran serta memiliki keperibadian yang tinggi dari segi tatasusila dan agamanya. WOW! It's perfect!
Apa plak bezanya perempuan? Erm..mcam ada beza. Sesiapa yang tahu perbezaannya, silalah email kepada aku supaya dapat aku terangkan kat sini. For a while, I have no idea how to write it down here.

Gadis? Apa maksudnya? Ya, gadis yang dimaksudkan ialah pastinya yang masih fresh. Kalau yang pernah ber'couple' tuh fresh tak? Jawapannya, depends on the relationship. Macam anak dara la nih, kalau diiktiraf sebagai couple, berjalan berdua dan berpegang tangan adalah perkara yang lumrah. Kalau yang jenis berkenderaan motor (motosikal), menunggang dan membonceng adalah perkara biasa (bagi mereka lah). Pada aku, perhubungan seperti itu telah menghilangkan ke'fresh'an anak dara tersebut.
Bukan itu yang aku cari. Even dia pernah ber'couple' tapi tak buat perkara seperti yang aku sebutkan di atas (kalau dia jujur), bermakna (bagi aku lah) dia adalah sangat fresh. Itu yang aku cari.

Alamak! Tahun nih 2009 dan umur aku bertambah lagi setahun! Lainlah seorang member aku yang sentiasa berusia 16 tahun dari tahun ke tahun.

Setiap kali berjumpa dengan kawan-kawan lama, soalan lazim yang ditanya adalah: "Bila nak kahwin?" WOW! soalan cepu cemas tuh. Gaya perbualan dah macam orang-orang tua. Aku pun ala-ala tersipu malu bak kucing siam terkencing. Tapi betul gak. Sampai bila nak membujang. At least I have to find someone. Malangnya, ekonomi masih tak stabil dan hubungan yang serius boleh membuatkan aku demam sehingga bertahun lamanya.

Apa-apa pun, I let HIM handle all of this. Because HE the ONE who knows everything and detemined it to HIS creations.



Hafiz
(gua makin tua tapi tak pernah makin macho/hensem)

Tiada ulasan: